Elände.

Blev inte att åka hem ihelgen och tur var väl det. När jag blivit av med ett bekymmer kom det nästa som ett brev på posten, dagen efter. Tog vaccinet i fredags. 3 timmar senare började jag känna av det. 10 timmar senare trodde jag att jag skulle dö. Googlade lite på nätet om man fick ta smärtstillande, aftonbladet menade att vaccinets effekt kunde påverkas så jag lät bli. Efter att ha legat sömnlös till kl 2, (steg ändå upp halv 6 i fredags!), kände jag att jag inte stod ut riktigt. Ringde min kontakt Vårdråd Natten på mobilen. Enligt personen som svarade fick man ta smärtstillande. I den stunden kände jag att jag litade på henne för jag såg ändå ingen annan utväg. Dock tror jag, som min kloka vän Madde sa, att det är nog ingen som säkert vet om det påverkar effekten eller inte, så är det nog. Iaf somnade jag gått efter 1g Citodon. Sov 5 timmar på dom, tog lite till sen fick jag sova ytterligare 3 timmar. Min plan igår var att dricka lite vin. Citodon + alkohol = inte sant. Så jag kollade upp halveringstiden, halv åtta skulle tabletterna vara ute ur kroppen. Just före sju, kände jag att jag inte stod ut och valde tabletterna före vinet. Therese kom hit och vi for och handlade lite gotta, ngr violklubbor och pepsi max tillsammans med Robinsson och CSI Miami, funkade det med. Förresten, whats up med alla gamla feta (ursäkta... :(  :S) gubbar som är med i robinsson? Bara jag som reagerade på de?

Bjöd Marie igår på brunch, mina kesoplättar stod på menyn. Sett på facebook att dom har visst blivit poppis, trevligt! Dom är iaf goda och nyttiga, mkt bättre än vanliga plättar. Dock är ju en "vanlig" kall plätta med socker på ngt i sig ;)

Igår fick jag stora prövningar av mitt tålamod. Kan säga att det höll inte. Kan folk respektera vad man säger?! Ett nej är ett NEJ! Förklaring behöver inte ges, men vill man kan man vara snäll å säga den. Dock behöver jag inte förklara mig tusen ggr. NEJ NEJ NEJ! Fatta och respektera!

Just diskat bort mitt berg med disk, efter vänsters arms handikapp, har det växt på sig en hel del. Nu är det iaf borta, mkt skönt! Måste vattna blommorna, stackars dom, tror inte dom har det så lätt alltid. En dusch, packa ner nelly-returen, revidera c-uppsatsen (igen), skriva vfu dagbok och middag på porsön står på dagens schema. Blir en hel del när man gjort nada sen i ja..?


Kommentarer
Postat av: Linda

När ska du bjuda mig på dina populära kesoplättar då??? De som ALLA pratar om ;)

2009-11-23 @ 16:30:36
URL: http://lindahk.blogg.se/
Postat av: helena

låter inte bra de där...skulle boka och ta vaccin i veckan men inga tider fanns...alexander måste ha haft det, han har varit sååå dålig 2 :a veckan han e hemma nu, och anton har nog också haft det, så jag tänkte skynda mig innan jag får det...men,men...hadé bäst

2009-11-23 @ 20:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0