Mannen är den som härskar?

Kan ju börja med å säga att vinterjackan söööög, alldeles för lång och dålig passform, usch. Tror nog att jag har min gamla i år faktiskt.

Helgen som var innebar jobb. Fredagkväll hade jag myskväll med Madde, åt lite (bara lite faktiskt ;) godis, kollade idol och bara hade en lugn kväll. Lördagkväll blev jag dock lite sugen på att fixa till sig lite och dissa mjukskläderna för en dag/kväll så jag for ut en sväng på Cleo. Var bara ute lite över en timme eftersom jag skulle börja hyfsat tidigt på söndagen.

Matpaketen mina fortsätter att komma. Igår var det äpplen och spaghetti & köttfärssås på menyn!

C-uppsatsen börjar lida mot sitt slut, känns riktigt skönt! Fredag kl 8.00 är det inlämning, med bra flyt kanske jag t.o.m. hinner lämna in den på torsdagen ;)

Ett litet utdrag från en orginallitteratur som vi även haft som kurslitteratur i ngr kurser, och ja man kan undra vad vi har för lärare som sätter in sådan kurslitteratur, typ tvingar oss att köpa sådana böcker. Läs iaf:

"Mannen är den som råder o härskar, därför att det är han som frambringar släktet och lever i det, medan kvinnan är hans medhjälpare."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0