2008 på gott och ont?

 var året då:

- jag flummade runt med helt fel pojkar, killar och svin, och slösade alldels för mkt tid på dom.
- drack alldels för mkt vid vissa tillfällen.
- tränade alldeles för lite (var dock riktigt duktig i perioder)
- hade alldeles för dålig pluggplanering, som slutade i panikplugg.
- läste alldeles för lite böcker
- jag reste alldels för lite, inte utomlands en enda gång :(
- jag trodde jag var miljonär och slängde runt omkring med pengarna och slösade dom på en massa skit.

Men 2008 var även året då:
- jag fick genomgå en för mig stor "förändring" som jag längtat efter i år. värt varje öre.
- jag förstod vilka mina riktiga vänner var.
- började uppskatta min mamma mer, vilket jag inte trodde var möjligt
- insåg att min bror är inte bara söt utan ganska klok oxå ibland :P
- blev brunett
- jag började förstå att jag läste till rätt "sak".
- inse att jag måste göra vissa förändringar
- jag slapp ta studielån
- gjorde om lägenheten

Och nu hoppas jag att 2009 är året då jag kommer:
- att börja träna regelbundet, även under sommaren t.ex.
- plugga mera
- inte återgå till mina dyra och onödiga ovanor.
- bli mer ekonomisk
- börja dricka måttligt
- börja träffa killar som är bra för mig, eller inga alls. Bara jag slipper dom dåliga!
- börja vara snäll mot mig själv och ta vara på mig.
- börja kunna vara stolt över mig själv.


Sååå nu säger jag bye bye 2008, du var kanske inte mitt bästa år, men jag lärde mig mkt av dig. Nu välkomnar jag år 2009 och hoppas på bättre tider!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag håller med dig, jag hamnade oxå i dåligt sällskap ett antal gånger..Men vi lär oss, förhoppningsvis ;)

2009-01-01 @ 22:38:06
URL: http://ejmk.blogg.se/
Postat av: Ann-Helén

bye bye candy :(

2009-01-02 @ 01:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0