One to go!!

En tenta kvar att skriva och den är på fredag. Känns skönt att det för engångsskull var lite mellanrum mellan tentorna!
Har nyss kortat ner sammanfattningen, 11 sidor. Tar 5stycken idag och 6 imorgon, sen repetition på allt på torsdagen.

Igår räknade jag lite i räkningar, löner och csn. Försökte komma på ett sätt att tjäna pengar, och då helst svarta såna. Svarta? Jo räknade ut igår att jag redan ligger på gränsen till att tjäna för mkt denna termin, så kommer inte bli nå mer jobba extra om jag inte tar och höjer inkomstgränsen men då försvinner ju en del av bidraget = blir att jag jobbar lite gratis då. Men iaf, fick ett samtal idag och det var inte direkt svarta pengar, men de enda jag behöver göra är ett ärende sen får jag pengarna från det ärendet. Ngn hundring iaf alltid bra :)

Kollat skatten, är faktiskt besviken. 11 000, 6000, 7000 och allt vad mina vänner får. Jag som jobbar å sliter, får 2300.... knappt... yeah eller not. Ok summan hade varit ok, men jag har faktiskt dragit totalt 2400 under år 2008 i skatt plus att jag tjänade nästan 15 000 kr mindre jämfört med år 2007, därför är summan skit. Aja ska vara positiv nu, hade jag inte dragit extra hade jag ju fått betala en hundring...

Imorgon blir det en liten resa som sagt, ser framemot det. I need it. Ska bli roligt att ta på sig ngr vettiga kläder (lever i mina puma kläder under tenta perioderna) och fixa till sig så att man ser ut som en människa igen!!

Funderar nu om man diska bort diskberget och laga så man har mat till imorgon.

just ja, ifall ngn missat det så får man pengar om sådär 7 timmar :P



Ett pengaregn skulle inte skada. Kurslitteraturen kommer gå på 1500-2000kr.
Vem är det som säger att livet suger!?!? Hihi :)

Kommentarer
Postat av: ubbe

pengar pengar pengar allt får inte handla om pengar pengar pengar

2009-03-26 @ 17:33:01
Postat av: tess

fick mina pengar den 20.e=))

2009-03-27 @ 22:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0